Afspraak maken
Contact
Niet digitaal een afspraak plannen? Natuurlijk kan dat ook! Je kan ons bereiken op 058-2137333.

Geen contract meer met Zilveren Kruis/ Achmea en CZ

Vanaf 1 januari 2017 gaan wij als praktijk geen contract meer aan  met Zilveren Kruis/ Achmea en CZ. Dit, omdat wij onder hun nieuwe voorwaarden niet de kwaliteit kunnen leveren die wij zo belangrijk vinden.

Welke kwaliteit vinden wij zo belangrijk?

  • Wij rekenen voor een behandeling 30 minuten, de meeste praktijken werken met een kortere behandeltijd. Echter, wij vinden het belangrijk om genoeg tijd voor u en uw klachten te hebben. Ook kunnen wij de afgesproken tijd nastreven en hoeft u niet (te lang) te wachten. Vanuit de zorgverzekeraar ontvangen wij geen vergoeding voor langere behandeltijden terwijl deze de kwaliteit in onze optiek wel kan vergroten.
  • Onze therapeuten werken op Master niveau of worden daartoe opgeleid. Master niveau houdt in dat de therapeut in staat is in wetenschappelijke onderzoeken te kunnen interpreteren wat bij uw klacht het beste zal helpen. Wij zijn in staat om deze kennis adequaat toe te passen in de behandeling en het behandeltraject.
  • Het opleiden tot Master niveau, maar ook het onderhouden van het niveau gaat gepaard met opleidingen en tijd. Met het voorgestelde tarief van Zilveren Kruis/ Achmea en CZ kunnen wij het Master niveau niet handhaven.
  • Zorgverzekeraars eisen dat wij steeds meer gegevens vastleggen. Het vastleggen van meer gegevens helpt in onze visie niet om iemand sneller te laten herstellen. Daarbij krijgen we geen financiële compensatie voor deze extra administratie. In enkele gevallen wil de zorgverzekeraar zelfs mee kijken in uw dossier om te kijken of wij wel accuraat behandelen.
  • Ook willen zorgverzekeraars steeds meer vooraf vastleggen hoe en hoe lang wij moeten behandelen. Wij zijn van mening dat ieder individu anders behandeld moet worden; Behandeling is maatwerk, elke klacht is anders en elk lichaam reageert anders.
  • Het tarief voor screening, intake en onderzoek is bij Zilveren Kruis/ Achmea te laag (40% lager ten opzichte van andere zorgverzekeraars). Afgelopen jaar hebben wij als praktijk dat verlies genomen, echter kunnen we dat niet nog een jaar blijven doen. Het kan administratief wel anders opgelost worden maar dit kost u dan direct 2 behandelingen, daar zijn wij het niet mee eens.
  • CZ zal een omzetplafond hanteren. Het omzetplafond houdt in dat wanneer wij boven een bepaald totaalbedrag bij CZ declareren onze tarieven naar beneden gaan. In onze optiek heeft dit niets met de kwaliteit van behandelen te maken, enkel en alleen maar met bezuinigingen.

Onder Zilveren Kruis/ Achmea vallen de volgende zorgverzekeringen:

  • FBTO
  • AVERO
  • Zilveren Kruis (incl. Agis, Prolife, TakeCareNow)
  • AEVITAE AVERO
  • Interpolis
  • CARESCO AVERO
  • OZF
  • IAK AVERO

Onder CZ vallen de volgende zorgverzekeringen:

  • CZ
  • Delta Lloyd
  • OHRA

Indien u in 2017 voor één van deze zorgverzekeringen kiest, betekent dit voor u als patiënt dat wij de kosten voor een behandeling niet meer rechtstreeks bij de zorgverzekeraar kunnen indienen. U ontvangt dan via uw e-mail (of de post) een rekening, die u aan ons dient te betalen. Vervolgens kunt u zelf de kosten van de behandeling bij uw zorgverzekering declareren. Afhankelijk van de door u gekozen aanvullende verzekering krijgt u dan een deel van de kosten vergoed.

U blijft uiteraard van harte welkom in onze praktijk.

Met alle andere zorgverzekeraars gaan wij in 2017 wel weer een contract aan.



Wij maken op onze site gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten